Boktips


Ulla Hasselmarks; Fröbok

Känns kanske inte så aktuell att läsa om fröer när snön ligger tjockt utanför fönstret men visst är den aktuell. Den är aktuell året runt.



Ulla delar med sig av sin kunskap till oss om allt som har med frösådd att göra. Olika sätt som man kan så på, vilka redskap, jord. Hur man gör och bör tänka på när man samlar in sina fröer. Hon berättar det på ett enkelt , roligt och inspirerande sätt.


Hon lyckas till och med att få mig att vilja testa på Stratifiering igen. Det betyder att vissa frön måste genomgå en köldbehandling för att kunna gro. Något som jag har testat innan med mindre bra resultat

Jag  körde då med varianten "in i kylskåpet ett par veckor ut ur kylskåpet ett par veckor" och upprepade detta men det gick inte. Jag sa aldrig mer men Ulla har fått mig att tänka om och nu ska jag testa stratifiering "variant 2". En variant som låter lättare. Jag kommer berätta mer om det till helgen :)

Jag läste igenom boken väldigt snabbt och jag blev lika snabbt inspirerad. Här ska det sås lyckopiller!

Ha det bäst!



PS. Glöm inte och fylla i min lilla enkät som jag har gjort bara för skoj skull. Kan bli kul och se slut resultatet i slutet av veckan. Länk dit finner ni här DS

Kommentarer