Årets sista(?)lökar är planterade och vi är inne i början av November månad.


Jag trodde inte att jag "behövde" fler lökar men vad fel jag hade :)


När vi var på Eko så insåg jag att jag måste ju plantera Honungslök, Krokus och Kvicklök under vår Klotrobinia. Hur kunde jag  missa det?! :
Jag ser fram emot att få sitta där till våren och se olika toner i rosa.


 Visserligen går tiden fort men det är en del att avklara innan vi kan sitta i vårsolen och njuta.
Årets sista Chili som har bott den senaste tiden på altanen var redo att bli plockad och hamna på torken. Plantan vid sidan om har.. jag den har hamnat helt fel i tiden.. Den blommar som en tok!
Får se om jag ska försöka övervintra Chilin i år med eller om jag sår nytt till våren. Hr inte bestämt mig ännu.


Spara Chili eller ska/vilken tavla ska  jag köpa? Många beslut att ta. 

Var på vernissage igår och såg så många härliga, energikickande tavlor. Mia visade tre olika stilar och jag gillade dem alla men visst var det ett par som låg mig lite närmre hjärtat än andra.
Det var riktigt kul att se dessa och blir det inget inköp nu så kommer det troligen bli det framöver. Har redan sett ut ett par platser här hemma där de skulle bli toppen ;)

Pst. Om ni har Instagram så kan ni kika in  HÄR så får ni se fler bilder av henne alster

Julen vara till Påska och börjar i November (?)..


Nu har det slagit slint totalt, tror ni säkert. Käka julmat i början av November. 
Kan säga att det gick fin fint och smakade smaskens :)
Det här är inget som vi brukar göra men i år valde vi det eftersom det var ölsläpp på julölen för ett litet tag sedan.

Ni som känner mig och följer mig på diverse sociala medier , vet att jag gillar öl.
Ibland kommer grannen in och vi nördar ned oss totalt. Vi känner efter smaker, testar med olika tillbehör för att se vilket tillbehör som framhäver ölens smak bäst. Choklad, räkor, korv, ost m.m
Igår kom grannen in och årets julöl skulle testas och vad passar inte bättre som "tillbehör" än julmat? En given kombo så U gjorde en light version av julbord. Julskinka, Sill, Jansson, Rödbetssallad, köttbullar, Isterband, Prinskorv..


Det finns julöl och så finns det julöl. Några sorter har stjärnanis i sig och det funkar inte för mig. De två sorterna som står här ovan var de som jag kan tänka mig att köpa hem till det "riktiga" julbordet.

Jenny Nyström julöl från vårt lokala bryggeri ÄNGÖL var lättdrucken. Jag kände direkt att det var Ängöls produktion (på gott och ont). En "lagom" öl med smak av Aprikos, apelsin och siraps limpa.

ELECTRIC NURSE, Winter Brown Ale  var ingen "lagom" öl. Här händer det grejer!Kaffe, choklad, nötter, en aning beska. Mums! 

Det blev ett lite längre inlägg idag med lite allt möjligt men har ni läst hit så antar jag att ni har tyckt att det var ok :)

Nu ska jag fortsätta dagen med att packa. Vet inte när jag åkte från familjen senast utan att ens U är med. Det brukar vara tvärtom.. 

Ha det bäst!

Kommentarer