Vi har fått ett nytt rum i trädgården, Kryddträdgården.

 Tanken på ett nytt rum i trädgården ar jag haft ett par år. U har alltid stått vid den här platsen när han grillar och jag har väl inte tyckt att det har sett så kul ut eller funktionellt. Jag kände att en mer permanent plats för grillning borde komma till och nu är vi på väg :)

 

När vi hade sommarfest här så blev det så att de flesta satt här, runt en gammal grill som vi tände en go brasa i . U förstod då att här kan det bli något. Vilket jag hade sagt tidigare men ibland tar det lite tid för U att se det framför sig vilket jag väl känner igen mig i.

Nu var vi i alla fall båda två motiverade och det var ju tur det för om U inte vill/kan/orkar gräva så hade inte detta skett. Utan hans hjälp.. ja då vet jag inte.



Vi började med att plantera ett "tak", en KlotRobinia. 
Ett träd som jag har suktat länge efter men inte visste vart det skulle vara men nu fanns det en plats :)


Sedan kom vattenslangen till användning igen. Det är verkligen toppen att använda den så man lättare kan se hur formen ska vara. Vi lade ut pinnar där ingångarna skulle vara och grillen placerades på ett ungefär där vi kunde tänka oss att det skulle gå bra att stå och grilla.


Sedan började grävningen. U började gräva från häcken och utåt. Jag fyllde på med grus efterhand.
Bit för bit gjordes och till slut ...


.... så blev det så här!



Som avgränsning så satte jag en Idegrans häck. Älskar deras mjuka barr. Än så länge så vet jag inte hur hög den ska bli men det kommer vi märka efter hand. Det kommer bli en härlig rumskänsla när den växer upp.



Till höger om Kryddtunnan  så är det ännu inte klart. Här funderar vi lite på hur/om grillen ska vara där... och i slutänden så ska även ett bor/avlastnings yta fixas till också... Mmm, vi fortsätter och funderar på det ett tag.




Det känns så skönt att vi får bit efter bit klart i trädgården :)

Ha det bäst!




Kommentarer