Jag gillar inte att gruppera..

Nu är det hög tid att få ned lökarna i jorden så vi kan få njuta av en härlig blomning till våren.


Än så länge har jag inte köpt på mig så många lökar men Tulpanerna till vår odlings låda vid garageuppfarten har jag beställt hem.


Två olika sorter. `Princess Irene´och en Kejsar Tulpan `orange Emperor´ . Lite mustiga färger. Orange/röd färg. Det blir toppen här ute hoppas jag.



Det finns olika sätt att plantera Tulpaner på. Man kan sätta dem i grupper. Finns till och med korgar som man kan sätta dem i för att sedan kunna plocka upp dem när de har blommat över. Eller så gör man som jag gör. Blandar runt lökarna som ska vara i rabatten och sedan kastar ut dem på må få.

Där de landar gräver jag sedan ned dem. 
Jag gillar hur de sedan till våren poppar upp här och var. Jag gillar det oorganiserade, naturliga.
Hur gör ni när ni sätter lökar?



Sedan kommer vi till det där att komma ihåg vart och vad man har satt..
För ett par år sedan kom jag i kontakt med GARDENIZE. Det är en app som man laddar ned i sin mobil. Med den kan man lätt hålla koll på vad ens växter heter och vart och när man har planterat dem samt mycket mycket mer.
Har ni inte den och lider av samma glömska som jag så rekommenderar jag er verkligen att ladda ned den , och det bums! Nämnde jag att den är gratis också? :)

Ha det bäst!

Kommentarer