För er som läste GÅRDAGENS INLÄGG så kan jag berätta att det var ett misstag som jag gjorde. Jag fick be U om hjälp när jag skulle sätta in linsen och  det känns ännu. Hur länge kommer det sitta kvar?


 I dag på morgonen steg solen så andra muggen av dagens kaffe dos intog jag ute i trädgården. Det var riktigt skönt att sitta där i solen och Chimay satt i fönstret och höll koll på mig :)

Det tog inte så lång tid innan jag kände att det är lika bra att ta en sväng med gräsklipparen. Att det ska vara sååå svårt att bara sitta ned en stund utan att vilja pyssla med något i trädgården!
Nu har vi inte så mycket kvar av vår gräsmatta så det gick snabbt att klippa till den.

 Gräsklippet lade jag som vanligt i betongringarna vid köksträdgården. det blir bra näring till Jordgubbar , Sparris och annat gott som jag ska så till våren.Sedan blir det snyggt också, tycker jag. Se hur Jordgubbsbladens röda höstfärg blev så läcker med gräset som bakgrund. Tycker ni inte det?



I köksträdgården finns det även blommor. Luktärtor och Rosenskära bland annat. Just nu så är det de som är kvar och fortfarande kämpar på. Ingen är gladare än jag för att de gör det.

Jag är där och klipper bort en del av fröställningarna med förhoppning om att hösten ska bli lång och skön så  de kan blomma lääänge. De som jag lämnar kvar smaskar Rödhaken och hans kompisar gärna på :)


 I år har jag haft en del växter i krukor och de har nu blivit genomdränkta på grund av allt regn som har kommit de senaste dagarna. Jag vill inte att de ska ruttna bort så nu har jag ställt dem längs husväggen så de ska få torka till lite innan de ska få flytta in på altanen.

Jag hoppas att jag ska lyckas med att hålla dem vid liv över vintern så jag kan njuta av dem nästa år .Tyvärr så är jag inte så duktig på det där att övervintra växter men jag försöker och lär mig på vägen.


Känns lite vemodigt på ett sätt att plocka in krukor, tömma krukor, plocka in saker som har gett trädgården det där lilla extra men nu riskerar gå sönder om det lämnas ute...
Samtidigt känns det skönt att få krypa in och sitta och njuta framför brasan medans vinden viner utanför...
Jag är glad att vi har våra årstider fast att de inte är lika "tydliga" längre som de var förr. De är sköna å ha i alla fall eller vad tycker ni? :)

Ha det bäst!

Kommentarer