Chili på torken

 Äntligen ledig och solen skiner :)


Tog min lilla morgon promenad, matade fiskarna och tog in dofterna som är lite extra tydliga på morgonen när ännu daggen ligger kvar i gräsmattan.


När ja kom bort till Smultronstället så såg jag att det verkligen är hög tid att ta hand om Chilin . De har växt på ordentligt i sina krukor och det vore slöseri att inte ta vara på dess frukter.

 

I år har jag hafttre olika sorter. Sötpeppar, Chili `Negro´och Chili `Hungarian hot´. 
Vi har redan använt dem men då i färskt tillstånd. Då har vi inte upplevt att de har haft så mycket styrka men jag tror att det kan ändra sig om jag torkar dem. Vad tror ni? Eller så är det bara så att de vi har tagit har inte varit så starka. Det kan ju skilja sig från frukt till frukt (heter det ens frukt?).





Så nu har jag i alla fall plockat fram min torkmaskin och de fyra våningar med Chili håller på att torkas. 

Ibland så bara "gör man" utan att tänka efter innan.
 Jag tror att jag gjorde ett misstag. Kanske ett stort... Jag satte inte in min kontaktlins INNAN jag började hacka Chilin.. 
Jag tog nyss bara mitt finger mot läppen och det bränner.. Attans...!

Ha det bäst!



Kommentarer