Jag vill inte, men jag måste...





Innan jag gick på semestern så sa jag att jag ska hugga tag i stöket som råder hemma i vårt hus.
Det ska röjas, skrubbas, målas. Kaoset ska bort men hur ska det gå till? 

Jag vill inte vara inomhus. Jag vill vara ute i vår trädgård och njuta av det som blommar, njuta av det vi har skapat. Jag vill sitta på varje sittplats och supa in allt det vackra som finns omkring oss. Jag vill se fjärilarna flyga från blomma till blomma.

Jag vill inte se hårtussarna som ligger under trappen som ett resultat av katternas busande. Jag vill inte se marmeladen som har fastnat mer på skåps luckan än på ungdomarnas  mackor. Jag vill inte se pappersinsamlingen som står i hallen och som alltid verkar återuppstå trots alla gånger som vi kör i väg den..

Jag vill vara utomhus!

Ha det bäst!


Kommentarer