Grodorna har fått flytta ut!

 Jag ber om ursäkt att det blir så mycket bilder från dammen just nu men det är där vi lägger var ledig stund nu. Allt för att det ska bli klart :)


Nu har vi kommit så långt med dammen att det är helt möjligt att "piffa" till det och självklart ska då grodorna få flytta ut :)





Idag ska vi köpa hem dammväxter. En vit Kabbeleka är redan på plats. Rättelse:utplacerad, ej planterad :)


En växt som jag har sagt länge att jag vill ha när väl dammen är klar och nu sitter den där vid stenen och den är vit INTE gul. Har ännu lite halvsvårt med gulla växter men jag har "tillåtit" några gula att komma in i trädgården och de som är här gillar jag. Vid dammen däremot vill jag ha vita,gröna, silvergrå växter. 
 Rhododendron som redan är planterad sedan tidigare , har cerise rosa blommor men den ska vara undantaget :)







NÅgra av bilderna i det här inlägget har ni som har Instagram redan sett. Ett underbart forum på så sätt att det är så lätt att lägga ut bilder och det snabbt.
Finns "risk" att det blir en del där under dagen :)

( https://www.instagram.com/heltenkelthemmahosmig/)

Önskar er en skön Valborg.

Ha det bäst!

Kommentarer