Summersnow


 Har ni någon Summersnow i er trädgård? Ni vet den där med små vita, lite doftande blommor. En clematis som är extremt växglad. EXTREMT växglad!


Vi har ett par av denna växglada clematis. Bland annat så har vi två i bågen på baksidan. En båge som såg oroväckande sned ut...


Det tog en stund att klippa ned den men det syntes i alla fall att jag hade gjort något och det syntes att bågen var sned. Den har ändå gjutna "fötter" men ändå så hade den fått slagsida. Det blev att räta upp den med hjälp av spett och fylla upp med sten. Det känns som att det ska hålla nu . Vi hoppas på det i alla fall.



Det kommer ju inte dröja förrän de sätter fart igen och då gäller det att hänga med. Har haft den tanken var gång som jag har klippt ned den, att jag ska hänga med och se till att rankorna växer så som jag vill. Det brukar gå bra i början men sedan helt plötsligen så har den tagit över. Igen :)


När jag klippte bort alla rankor så kom Sockertopps enen fram och den var illa tilltygad. Jag vet inte om det kan funka att kapa bort det vissna och på så vis får den rund men troligen kommer den aldrig bli snygg igen. Troligen så kommer den att grävas upp.

Jag önskar er en riktigt skön (trädgårds)helg .

Ha det bäst!

Kommentarer