Oväntat besök och ett välkommet känslotillstånd :)



Solen har lyst över oss och det har varit en perfekt temperatur för att pyssla i trädgården.
Vi har haft en ljuvlig vårdag hos oss idag och det hoppas jag att även ni har haft :)


Jag gick ut rätt så snart efter frukosten och min tanke var att ta tag i Summersnown på baksidan (högra bilden här ovan).
Det är två plantor , en på var sida om bågen och de har , precis som Summersnow gör, växt något förfärligt.
 Så pass att bågen hade börjat ge vika. Den är fastgjuten men det har inte räckt. Det tog ett par timmar att få bort allt men när det väl var klart så blev det riktigt bra.
Jag tänkte att ni ska få se slutresultatet i ett annat inlägg.


Det är viktigt med pauser när man är i trädgården och idag
intogs årets första mugg med kaffe utomhus. Åhh så gott det var! 


Jag hann peta ned några fröer och sedan blev det ett bad i vårsolen.
Jag kände mig helt groggy efteråt. Härligt trött i både kropp och själ.



Lite senare på eftermiddagen fick vi oväntat besök av en Sparvhöks hane. Han satt i vår Trollpil och jag var glad att jag har för vana att ha kameran redo . Visst är han läcker!

Nu när jag sitter här så känner jag hur ögonlocken blir tyngre och tyngre och jag misstänker att min kropp kommer påminna mig i morgon om vad jag har gjort idag. Det gör inget. Även det kommer vara välkommet. Det betyder ju att våren är här!

Ha det bäst!


Kommentarer