Åhhh, vilken underbar dag, vilken underbar helg!



Har solen lyst över er med? Jag hoppas det. Här har det varit alldeles ljuvligt.

Jag blir fascinerad var gång hur vi människor piggnar till när solen kommer fram. Helt plötsligen ser man grannar som man inte har sett de senaste månaderna.
Runt omkring hör jag   någon motorsåg, någon hamrar, hundar som skäller. Dofter från kaffe, grillningar... mm så underbart. Äntligen så har vi blivit väckta ur vår vinter dvala.


Nu vill jag piffa utomhus. Jag vill ha obegränsat med pengar och köpa hur mycket blommor som helst OCH snygga, nya krukor.

Nu är verkligen inte sådan.Jag har inte obegränsat med pengar. Jag får ta lite i taget och igår blev en kruka planterad i alla fall:)
Påskliljor, Penseer och en liten Tusensköna.
Ups! Jag höll på att glömma Murgrönan som jag slet upp här hemma ur en rabatt som den INTE skulle vara i.
Den får istället fortsätta att växa i den här krukan istället. Där kan jag hålla koll på den så den inte sprider sig hej vilt som den hade gjort om den hade fått vara kvar i rabatten.

Ha det bäst!





Kommentarer

  1. Hei!
    I dag har det vært en ganske grå dag, men i går var våren her. Ubegripelig deilig. En lyd som slår alt, er fuglesang. Nå venter jeg på at svartrosten (koltrasten?) skal begynne å synge. Vårkvelder med denne sangen er magisk.
    Om en uke eller to skal jeg gjøre som deg, sette påskeliljer i krukker.

    Ha det godt! Anne

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.