Vardagshjältar ❤


Jag sitter hemma i värmen framför brasan medans snön yr utanför.Rättelse; den yr inte den stormar.

Jag märker inte av något. Jag behöver inte gå ut.


Nu har inte alla det så bra. 
Mina kollegor i hemtjänsten till exempel. De är just nu ute i detta oväder.
De åker inte bil. De går mellan de omsorgstagare som behöver hjälp. De är lika många som behöver hjälp ikväll som vilken annan kväll. Tiden är densamma. Behoven likaså och de som arbetar gör allt i sin makt för att det ska bli så bra som möjligt. Precis som de alltid gör.
Vädret sätter "käppar i hjulen" men de kämpar. 

När mina kollegor har arbetat färdigt så tar nattpersonalen över. De hoppar in i sina bilar och beger sig iväg långt ut på landet för att kunna hjälpa de som behöver.
Jag blev smått chockad när jag fick höra att en av bilarna i natt hade kört 23,5 mil. På en endaste natt..

Sedan så avlöser dagpersonalen ,nattpersonalen och så rullar det vidare. Dag efter dag, sommar som vinter.

Jag hoppas att ni  alla kommer hem utan några blessyrer och att ni känner att..

..ni är så jäkla bäst!


Kommentarer

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.