Har ni ett vinterklätt landskap utanför ert fönster?

Mycket kan man säga om snön men visst gör det vår natur,våra trädgårdar ett helt annorlunda uttryck. 
Det är nu som jag ser om jag har tänkt till rätt när det gäller struktur i trädgården. De blir så tydliga nu att de inte går att missa att se.




Prydnadsgräsen står kvar trots den tunga snön, Liguster häcken har fått ett täcke av snö. När jag ser den så inser jag att jag vill ha fler häckar. Hur ska jag få plats med det i vår trädgård? Det finns inte  så mycket plats kvar.. jag ska se till och hitta någonstans men jag vill ha fler träd också...

Bilderna här ovan tog jag i Söndags medan snön ännu låg vit och fluffig. Igår blev det tö väder så nu börjar snön...


..så sakta "krypa iväg". Det är blaskigt och trädgården genom går ännu en förvandling. Från vitt till... grågrön(?).. Undrar om det blir någon mer snö nu? 

Jag har en ledig dag idag och den kommer jag ta tillvara på så viss att julen skall packas ned. Nu vill jag ha bort den och istället ta fram Tulpaner och textilier i ljust grönt. Jag tror att jag på så vis skyndar på våren. Vad tror ni? ;)

Ha det bäst!

Kommentarer