Juldagen. Jag vet inte vad ni tycker men jag tycker att det är den bästa dagen på hela julhelgen .
Lugnt och skönt. Inget som "måste" fixas. Idag 
 kommer vi bara att "lulla runt" och bara ta dagen som den kommer.


 Igår var det väl ingen stress heller. Det vore fel att säga. 
Vi har varit färdiga med allt i god tid i år och då menar jag inte bara julklapparna utan även med maten,
U hade förberett så pass mycket så även han hann se lite på Kalle Anka



Revben, inlagd stekt Strömming, Janssons,Potatisgratäng, Kåldolmar(?)köttbullar ..m.m 
Ja,han gillar att stå där och fixa och dona och han gör det så bra.
 Igår var det nog det allra bästa godaste julbordet som vi har haft här hemma. Allt var sååå gott och som vanligt så åt vi alldeles för mycket mat men det är som det brukar, när det är jul.



Vi gjorde i år som vi har gjort de senaste åren. Det varma står inne i köket och det kalla på altanen. Skönt att få gå lite för att hämta maten.


A tände ljus på altanen så det blev behagligare att gå ut där och mysigare så klart.
Jag är sugen på att skaffa en sådan där el kamin och ha där ute. Ni vet en sådan som ser ute som en kamin men även alstrar värme. Jag har ännu inte hittat någon som jag tycker om men jag håller ögonen öppna :)


Jag önskar er en god fortsättning.

Ha det bäst!

Kommentarer