A P R I L

Månaden som allt skall göras på en och samma gång. 
Rättare sagt så är det jag som vill att allt skall göras på en och samma gång och vi var produktiva i April.
Smultronstället fixades i ordning, så det blev faktiskt klart (!)
Vi påbörjade en "pergola" till rabatten vid kärleksstigen. Tanken var att rosorna skulle klättra upp där i och det gjorde de också. Fast lite längre fram på säsongen,

Jag fick möjligheten att testa appen Gardenize under tiden som de utvecklade den så pass att den kunde lämnas ut till offentligheten. Det var kul att kunna påverka hudr en skulle vara så man, som jag , slipper hålla allt som rör trädgården i huvudet. Kika gärna in på deras sida och läs mer om den om ni inte redan har laddat ned den förstås. Länk får ni HÄR

I mitten av April så hade vi vår årliga "vårning" och då blev baksidan omgjord. Grus kördes ut och helt plötsligen fick vi ett nytt rum i trädgården som vi ville vara i.

Projektet "flytta-sten-för-hand-ur-stenrabatten" fortsatte,,,

Vår senaste familjemedlem, Chimay fyllde ett år och hon ville gärna sitta på solsidan när vindarna inte var kyliga. Tyvärr så var de mestadels det. Kyliga.



Om ni vill fördjupa er mer i mitt trädgårdsliv i April så kikar ni in HÄR


M A J

Vi åkte till andra sidan av landet och besökte Göteborg och Liseberg. Dels för trädgårds dagarna men också för att M fyllde år,

Gräsklipparen användes trots att den knappt höll ihop och trots att det knappt regnade något.. Gräset växte ändå. Öland fick först bevattnings förbud sedan kom det även till oss på fastlandet.
Märkte att det är verkligen en fördel att plantera tätt, tätt. Fukten höll sig kvar länge :)

Min gräv tokiga man fick sig en liten kärleksförklaring av mig på bloggen och jag blev kär på nytt, i ett verktyg.
Förra året så var det i kantskäraren . I år blev det i LUCKO, Ett så enkelt verktyg som underlättar extremt mycket vid ogräsrensningen.

Vi fick en ny familje medlem. Ännu en pälsig sådan. Morris behövde ett nytt hem och vi ställde upp på prov och han är ännu kvar så prövotiden gick mer än bra. 
Lite häftigt att han och Chimay är släkt :)




Inläggen från Maj månad finner ni HÄR


J U N I 

Pionernas, clematis och rosornas månad. 
De blommade som tokiga och jag älskar det. Kan man göra något annat?

Sommarfesten med mina kollegor gick också av stapeln och jag älskade det med :)

I mitten av månaden gick jag på en fem veckors lång semester. Ja, vad ska jag säga? Jag älskade det också. 

 Dottern sommarjobbade på Öland så vi höll oss på hemma plan eller vi tog ett par dagsturer. 

Midsommar firades på Öland och vädret var faktiskt helt okej och jag behövde ingen läkarvård i år för ovanlighetens skull ;)


Fler inlägg från Juni månad finner ni HÄR,

Återblickar från året som gått del 2 är härmed avslutad :)

Ha det bäst!

Kommentarer