• Varning klass 2 stora snömängder, Kalmar Län utom ÖlandVarning klass 1 höga flöden, Östra Småland inklusive norra Öland.



Trots att jag läste prognosen igår så blev jag besviken när jag klev upp och tittade ut. Ingen snö så långt ögat kan nå. Bara en massa regn.
Regn som gör att jag bara vill hålla sig inomhus. Vilket i för sig inte är något fel med det men



.. egentligen så hoppades jag på en dag med uppehåll, vindstilla  med ett par plusgrader. Snö hade varit helt okej men absolut inte regnet.
Det är så omysigt att bylta på sig regnkläder och gå ut i trädgården men vi har ju så mycket kvar att göra utomhus, innan vintern får komma..
Möbler, krukor med mera bara står och väntar på att få flytta in, undan vätan.
Lättar regnet något så hinner jag ta in lite i alla fall. Hoppas jag.
Jag håller tummarna för att prognosen för nästa helg stämmer. Då sägs spås det att det ska bli just uppehåll och några plus grader. Precis som jag önskar. Ska jag få en chans till att få undan allt?
" Den som lever få se" :)


Ha det bäst!

Kommentarer