Glassvik, Ekbacken, Djupviken,Brynilen,Fåglavik, Bestå

Det händer titt som tätt att jag ångrar att jag inte har fotat mer och då menar jag inomhus i första hand. Det blir liksom inte av på samma sätt som utomhus. Jag vet inte varför men när vi gör om så är det kul att kunna gå tillbaka och se hur det har sett ut.Före och efter bilder är ju alltid trevligt att se. Eller hur?

Nu är det vardagsrummet som vi har gjort en upp uppfräschning av och de enda bilderna på vår tidigare bokhyllevägg är dessa..


.. och de fotade jag förra året, på Julafton.
Här kan man se våra Billy bokhyllor som var fyllda ed diverse olika böcker. Böcker som jag knappast skulle läsa igen och böcker som jag vill läsa. Någon gång men inte just nu.


Vi hade kommit till en punkt i livet där vi kände att nu får böckerna allt flytta till gästrummet i stället.
Jag rensade först i gästrummet och sedan även bland alla böcker. Några av dem fick flytta vidare till andra bokslukare och några åkte på tippen..Det bär mig emot att slänga böcker men de här var inte i bra skick så de fick åka.

Bokhyllorna bars upp och en av dem hamnade bredvid sängen. I den är det bara trädgårdslektyr. Jag kan ser framför mig hur jag i vinter går upp där och lägger mig och super in ny/gammal inspiration.


I vardagsrummet uppstod det en otapetserad vägg, där bokhyllorna hade stått så helt plötsligen fick vi lite mer framför oss än vad vi hade tänkt.
Det hade ju gått att tapetsera väggen men nu kunde vi ju passa på att sätta upp en ruff trävägg, igen.
Vi har redan en sådan i sovrummet men den väggen är mörk. Här ville jag ha en ljus vägg så vita, ruffa brädor köptes hem och i Fredags kväll så sattes de upp . U gjorde det mesta av uppsättningen själv medans A och jag monterade lite möbler.



Glassvik, Ekbacken, Djupviken,Brynilen,Fåglavik, Bestå  sattes ihop ifrån det stora Blågula varuhuset och helt vips så stod den där. Vår nya skänk/tv bänk med de ur häftiga luckorna .


Jag har varit emot att ha en tv i vardagsrummet länge men nu så kände jag att det vore skönt att kunna sitta vid brasan och se en film medans snön yr ute. Det blir bara mys tv här. Inga fotbolls matcher med en vrålande U. Nä de får han se på övervåningen i stället. Här nere ska det bara mysas  men innan dess så måste jag få till det sista.


Samt att en liiite större apparat måste köpas in så man kan se vad om visas.
Vilka dilemman vi har ;)

Ha det bäst!




Kommentarer