Första advent 2016




Idag går startskottet av. Idag startar förberedelserna inför julen.
Jag startar med att ta fram ett blockljus och tänder det vid frukostbordet.


Jo då, jag har en adventsljusstake, någonstans... men jag vet inte just nu vart.. 


Det är ju så att vi har dragit igång en mindre "ansiktslyft" i vardagsrummet. Precis som vi alltid gör vid den här tiden på året. Inte renovera just vardagsrummet men någonstans i huset brukar vi dra igång något vid den här tiden. Inte så vidare smart kanske men det bara blir så och då blir Advents mysandet lidande lite grann men igår hann jag putsa fönstren i köket i alla fall. 
Så nu är de advents fina med sina stakar men adventsljusstaken får jag leta fram lite senare idag.


Tycker ni att jag borde berättat mer om renoveringen i vardagsrummet? 
Ja det kan jag förstå att ni vill men det kommer jag berätta mer om i veckan som kommer :)

Ha det bäst!

Kommentarer