Ölands skördefest 2016



Det blev en "liten" runda på ön till Öster om oss igår kväll. 
Öland bjöd oss på SKÖRDEFEST och vädret var helt okej och trafiken var precis lagom.




Jag skrev "liten" och med det menar jag att vi besökte inte så många ställen som vi brukar men vi var ändå iväg i nästan fem timmar.


Vi började med ett besök på ett bryggeri i Rälla som heter FIRESIDE INN & BREWERY.
U körde (synd om honom) men hans bror och jag delade på en platta med fyra av deras öl sorter. 
Mmm de föll oss i smaken förutom en av dem som var alldeles för söt men det var helt klart en bra start på Skördefesten.
Ett trevligt ställe som jag känner att jag vill besöka igen .


Sedan fortsatt vi mot Ekerum där vi knappt visste vad vi skulle välja att köpa.
 Det fanns ju så mycket fint !
Brickorna som ni ser här ovan blev jag kär i. Allra helst när man såg mängden av brickor i härliga färger och former, Mönstren på brickorna kommer genom att afrikanska tyg/skynke är inpressat i brickan. Ni kan läsa mer om dem här på SKYNKET.  Överskottet från försäljningen av brickorna går till att hjälpa kvinnor och barn i Tanzania. En bricka fick följa med mig hem :)

KÄRRINGAR MED BETONG  fick också ett besök av oss. De håller till i Bröttorp, mitt på ön. Det märktes att de hade haft många som hade besökt dem men det fanns lite kvar till oss med.
Krukan som ni kan se på översta bilden med Ljungen i, köpte jag där.

Sist men inte minst så blev det ett besök på ERIKSÖRE BYGATA . Där klappade vi bland annat
KATTEN SÖREN. Han har samlat in en hel del pengar, bara genom att låta oss människor klappa honom. Kika in på hans Facebook sida så får ni se :)

Vi vände hemåt straxt efter 23:00. Trötta men nöjda med årets Skördefest. Tro nu inte att festen är slut,
Nej då, om ni inte har åkt dit ännu så har ni chans att besöka ön fram till på Söndag. Har ni vägarna förbi så är det helt klart värt ett besök.

Ha det bäst!







Kommentarer

  1. Hej Sylvia! Jag kan inte se dina sista bilder men den första med krukan är jättefin. Låter som en lyckad dag att kombinera skördefest och ölprovning.
    Ha en fin vecka /Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo det var en lyckad kväll men tydligen inget lyckat inlägg. Får se om jag kan Finna en lösning på det. Tack för att du sa till :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.