Det gäller att passa på att fotografera de underbara färgerna som är i trädgården medans de är här.
Det räcker med en vindpust, så är de väck.

Blåregn
Höstsilverax
Rönnsumak
                                           
Perukbuske
                                                         
Rönn `Dodong`
                                                             

Idag ska jag fylla min dag med trädgårdspyssel. 
Jag brukar inte klippa ned så mycket perenner på hösten. De får stå kvar men idag så ska vi klippa gräset för sista gången i år. Samtidigt klipps bladen som ligger på mattan ned. 
Sedan ska jag se till att plocka in Olivträdet på altanen, tömma baljan på vatten och ta in pumpen, flytta in några möbler och så vidare och så vidare. Det tar liksom aldrig slut men mycket beror på att tiden har verkligen inte räckt till i år heller.
Bland annat så har vi inte hunnit klippa till Tuja och Avenboks häcken. Det spretar upp spröt , så den ser inte så vidare vacker ut...
Vad tror ni? Tror ni att det går bra att ta ett tag på dem (lite lätt beskärning) trots att JAS månaderna är över? Kan tillägga att jag bor utanför Kalmar (zon 1).
Hoppas att ni kan fylla er dag med sådant som ni vill göra.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Det er jo litt deilig å pusle ute nå, bare det ikke regner (eller det som verre er)! Trivelige bilder!
    God helg :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.