Som ett brev på posten...

... kom smärtan efter en "hel dag" på jobbet.


Trots att det var väntat så blir jag ännu förvånad. Vilket är fullkomligt ofattbart med tanke på alla de år som min kropp har varit smärtpåverkad. Jag måste vara trög, på något sätt... Knasigt, hur eller hur.



Jag har ändå turen att ha ett spa bad i trädgården som jag kan krypa ned i efter en ansträngande arbetsdag. Det var en otrolig skön känsla. Jag är nästan säker på att solens sköna strålar spetsade till upplevelsen idag 

Planen var, innan jag åkte till jobbet, att Sparrisen som vi köpte på Öland för ett tag sedan skulle komma ned i jorden idag. Lätt gjort om det inte hade krävts en del jobb innan.

Sparrisen ska få stå i en av våra betongringar men där finns det även jordgubbar som måste byta plats och förnyas med nya små plantor. För att det ska kunna ske så måste Ringblommorna bort ur en annan ring och så ska jordgubbarna sitta och där jordgubbarna var ska Sparrisen stå. Ja, ni förstår. Det är lite som "katten på råttan och råttan på osten" och så vidare.

Rosenskära växer också i en av betongringarna
 Kanske att jag tömmer en av ringarna men jag blev så slö efter badet så det finns annat som lockar mer än att stoppa ned fingrarna i jorden idag.


Bland annat så vill jag lyssna färdigt på Ljudboken så  jag kan börja på min bok som jag fick i går, och tända ljuset som jag fick av barnen i födelsedags present. 
De vet vad jag tycker om och de vet att jag är barnsligt förtjust i Bukowski nallarna. Så de hjälpte till att utöka min samling med att ge mig en ny liten sötnos :)

Nä, nu har jag bestämt mig.Det blir att lyssna på bok och tända ljus. 
Sparrisen får allt klara sig en dag till men i morgon måste den ned i jorden.
Det gäller att lyssna på kroppen. Det är ju trots allt en arbetsdag i morgon med.

Ha det bäst!

Kommentarer