Godmorgon eller ska jag säga god förmiddags istället ?



Idag vaknade vi upp till en solig morgon. 
Det kändes skönt att gå ut och hämta tidningen. Klar, frisk luft.
Glömde till och med bort för en stund att jag ska till jobbet i eftermiddag.

Lammöra, Salvia

Höstsilverax
Innan dess så vill jag hinna med lite trots att jag vill bara ta det lugnt och ladda för kvällsjobbet.
Motsägelsefullt? Nja , det beror på om jag upplever det jag vill hinna med. Är det " mindre roliga måsten" eller "måsten " som ger energi?


Torkan har bitit tag även om vår trädgård. Våra höstblommor har inte en chans till att blomma på grund av torkan. Så jag ska dra igång vattenspridaren. 
Inget som känns som ett jobbigt "måste" precis :)

Sedan vill jag klippa bort en del som är överblommat. Jag lämnar det mesta kvar till våren men lite vill jag allt trimma och  lite är inte jobbigt.

Ros `Eden´
Jag är glad över att vi har planterat en hel del rosor (men jag vill ha fler) och att vi har valt mestadels sorter som doftar. Jag älskar att stoppa ned nosen i rosorna och känna hur hela huvudet fylls av deras underbara doft!  En ren njutning. Inget tråkigt "måste".

Orginalfoto
Första redigeringen
Andra
Slutresultat
Sedan (om tid finns över) så vill jag sitta och redigera bilder. Kul och avkopplande. 
Gillar hur man kan leka fram olika uttryck. Igår lekte jag med en häst som jag fotograferade på Skälby.
Det bästa är att det finns inga rätt eller fel. Allt beror betraktarens ögon och i detta fallet så är det mina ögon.
Det är precis som med trädgårdspyssel. Vi får göra precis som vi själva vill, på vår lilla plätt här på jorden. 

Ha det bäst!

Kommentarer