Att finna ro i kropp och själ


Ju tystare du blir desto mer kan du höra.Ram Dass 


Idag har jag fyllt min dag med lugn. Ingen stress bara andas. Sen och lång frukost och sedan så kände vi för att ta en sväng till Skälby 4H-gården.

Jag var nyfiken på att se hur trädgården som de har gjort, hade utvecklats sedan sist. 
Vi var där i Juli för första gången. Om ni vill se bilder från det besöket (i Juli) så kan ni kika in HÄR.




Då, i Juli var inte vattenfallet klart men nu så hörde vi porlande så fort vi klev in innanför grinden.
Vi strosade fram på stenmjöls gångarna mellan rabatterna tills vi kom fram till vattenfallet.

Sittplatser fanns här och var och växterna hade tagit sig rejält så man såg knappt dem förrän man kom fram. 
De har verkligen gjort ett jättebra jobb där och gör det ännu. Det är kul att se hur Skälby utvecklas och gör att alla människor
oavsett ålder, intresse , med eller utan funktionshinder kan besöka denna oas, mitt i stan.
För några år sedan så höll det på att "gå i graven"... Vilken tur för oss att det ordnade upp sig till slut.





Det var en skön eftermiddag och välbehövlig.
Nu känner jag mig redo att experimentera i köket. Dottern önskar att vi ska käka mer vegetariskt här hemma. Vi är kass på det men idag så ska jag testa ett recept som jag tycker låter gott. Sonen sa direkt att han käkar ute idag :)

Ha det bäst!

Kommentarer