Älskade kaffe, så klart du skall ha en egen dag :)


Idag är det kaffets dag och vad vore jag för någon om jag inte uppmärksammade det ?

Visar 1475162130760.jpg

De som känner mig vet att jag är en riktig kaffe kärring. Det syns om annat på mitt Instagram konto. Collaget här ovan är från några av mina kaffe bilder :)

Jag är förvånad att min mage klarar sig så bra, med tanke på alla muggar kaffe som jag dricker, var dag.
Kvällen innan jag lägger mig så laddar jag bryggaren så jag bara kan knäppa på den när jag vaknar morgonen efter. Två rykande muggar med dagens första kaffe droppar är underbara och får min ögonlock åka upp. Inga problem att ta tag i dagens utmaningar efter det men det behövs på fyllning under dagen.
Fyller redan på  när jag kommer till jobbet. Minst en mugg innan det är dags att gå ut på jobb.
Ibland bjuder någon av omsorgstagarna på en kopp kaffe och det kan jag inte tacka nej till :)

När jag satt inne och planerade så blev det 7-8 muggar kaffe under arbetstiden. Då hade vi en kaffe automat så det var löjligt enkelt att ta sig en mugg. Där jag är nu så måste vi själva brygga , men eftersom vi är många som dricker så står oftast kannan där med färdigt kaffe.
Jag undrar hur det blir på mitt nya jobb på Måndag...?

Är ni sådana som inte kan dricka efter ett visst klockslag om ni ska kunna sova? Jag kan dricka kaffe och somnar hur lätt ändå. Oftast så blir det bara en mugg kaffe när jag kommer direkt hem från jobbet, sedan brukar jag vara nöjd och då är det dags att ladda bryggaren för nästa dag;)

Expressen skriver idag om fem anledningar till att dricka kaffe varje dag. Jag vet inte om jag tror på dessa "studier" men vill  ni läsa om dem så gör ni det HÄR.

Ha det bäst!


Kommentarer