Trädgård i förfall..

 Idag vaknade jag upp till en mulen,vindstilla och ljummen morgon .
Att det är vindstilla känns toppen för det betyder att jag kan städa upp i trädgården utan problem.


Clematis bågen har gett upp efter veckans vindbyar. Den är alldeles för vek för `Summer snow´ som är extremt växt villig.
Bågen måste bort och ersättas med ett stabilt klätterstöd. Jag vet på ett ungefär hur den ska se ut men när den blir gjord, ja det vet jag inte. `Summer snow´ kommer i alla fall bli rejält nedklippt idag, så vi kan komma fram . Tur att komposttunnan töms på Tisdag. Den lär bli full..


På radion sägs det att det ska bli regn framåt eftermiddagen. 
Innan det kommer hit så måste jag plocka av de kapslar av Vallmo , som jag vill spara. 
Som tur vad så har jag tagit rätt så många bilder på rabatterna så jag har en aning om vilka kapslar som har mörka blommor eller rosa eller flikiga eller...


Om jag hinner så ska jag även ta mig ann Kärleksstigen. Den har växt igen. 
Smultronrevor växer hej vilt mellan brädorna. Häng sälgens grenar går ut över gången och så vidare och så vidare.

Vildvinets rankor har växt och slingrat sig fast i andra växter. Gjort så man knappt inte har kunnat ta sig fram.
Jag har böjt ned ett par av rankorna i krukor med jord för att få till några Vildvins "bebisar". Jag ska inte ha dem själv men en god vän var sugen, så vad gör man inte :)


Det märks allt för väl att jag inte har varit ute och pysslat i trädgården så mycket i år.
Den har haft "SF" (Sylvia Fritt) och det har den tagit vara på men nu är det slut på det roliga.
Nu ska jag gå ut ,beväpnad med sekatör. Här ska det klippas!
Vad ska ni hitta på idag?

Ha det bäst!

Kommentarer