En vecka med känslor, utmaningar och "bara vara".



Hallå där!

Jag brukar undvika att hamna framför kameran in i det sista. När vi tittar på bilder så är jag sällsynt. Nästan "utrotningshotad". Ha ha, jag finns knappt men ibland så måste man utmana sig så här får ni se hur jag ser ut :)

Bilden är ur klippt ur familje bilden som vi tog i trädgården när min bror med familj var här.
Tyvärr arbetade jag när de var här så vi kunde inte ses så mycket som jag önskade men varje tillfälle till att ses tog till vara. Det är lite därför som det har varit sämre med inlägg på bloggen denna veckan. Jag prioriterade om. Jag valde det som kändes viktigaste. Just då.


Trädgården har heller inte varit prio ett. Det var länge sedan nu som jag var ute och pysslade i trädgården. Klippt gräset har jag gjort och tagit in en och annan bukett med blommor men det där plockandet, rensandet och ansande har inte blivit gjort. 

Helgen som kommer nu ska tillägnas till trädgården och jag längtar. Sista veden skall staplas och en klätterbåge som har blåst sönder, ska tas bort. Hoppas att vädret står på vår sida så det blir behagligt att vara utomhus. Inget regn och ingen blåst, tack :)

Våra hårbollar har märkt att jag har behövt deras omtanke. De har buffat och legat bredvid mig i sängen. Djur är fantastiska på att känna av när de "behövs".

Jag är glad att vårt senaste tillskott, Morris börjar se glad och nöjd ut. Det tog ett tag men det är inte lätt att komma till en ny familj när man redan är två år gammal. Tänk er själva att komma
till andra hårbollar med deras regler och påhitt. Samt till nya människor. Jag skulle tycka att det vara jätte jobbigt men nu fixar han det galant!

STORYTEL
Jag har kommit på hur man lyssnar på ljudböcker. Det tog ett tag och jag kan erkänna att det händer ännu att mina tankar svävar iväg ibland så jag inte vet vad som har sagts.Det sker dock inte lika ofta som i början. Nu kan jag göra andra saker medans jag lyssnar.

Sitter jag och redigerar bilder. så lyssnar jag. Åker jag buss. så lyssnar jag. Städar jag, så lyssnar jag.
Just nu så är det KLAS INGESSONS BOK som jag läser, eller säger man; lyssnar på?
Vad läser ni för något? Ge mig gärna boktips :)


LÄNK:SOMMAR MED ERNST
Nu ska jag snart sätta mig framför tv:n och se på SOMMAR MED ERNST.
Gillar myskänslan som han ger oss genom rutan och inspirationen.
Till och med U sitter bredvid mig i soffan. 
"Pliktskyldigast" säger han men i nästa andetag så säger han 
att han ser fram emot JUL MED ERNST. :)

Ha det bäst!








Kommentarer