Oregano ❤


Nu har halva min semester gått och nu som först verkar mitt huvud kommit i kapp. Något i alla fall...
Nu har jag kunnat lyssna på ett enstaka program av sommarpratarna och jag har kunnat återberätta det. Framsteg, kan jag lova :)
Ett annat tecken på återhämtning är att nya idéer har börjat poppa upp i huvudet och nu ska ni få se ett av dem.


Sekatören har gått varm här hemma. Äppelträd, Havtorn har klippts ned. Nävorna och Prästkragarna likaså.
När jag klippte ned de sistnämnda så fick jag se att Oreganon i kryddtunnan hade gått i blom och för att förhindra spridning så började jag klippa ned den med. 

Några nävor med Oregano hann åka ned i kompost tunnan i min hjärna vaknade till.
"Varför i hela världen , slänga dessa underbart , doftande blommor???"

Något måste man väl kunna använda dem till?
Förutom det självklara, som krydda.

I växthuset hittade jag en bit ståltråd. Lite i det tunnaste laget men jag la den dubbel och tvinnade ihop den. Gjorde sedan den till en form som ett hjärta.


Sedan band jag små buntar av Oregano  runt hela stommen. 
Jag band de så tätt jag trodde att det behövdes. Den lär ju krympa ihop efterhand som 
Oreganon torkar.


Ståltråds stommen höll inte formen till hundra procent men vad gör man när idéer flyger på en så där? Man får ju ta det som man haver hemma , när det sker så där oplanerat.

Nu smyckar den vårt hörnskåp som vi har på altanen.

Hm, av någon lustig anledning så har familjen blivit sugna på pizza..... Kan det månne ha något med doften och göra ? ;)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vilket fint hjärta! Jag skulle så gärna vilja kunna göra kransar, men tror mig inte om det. Skönt att du blrjar komma ifatt dig själv. Jag har trappat ner ordentligt de sista två veckorna och tagit ut massor av flextimmar. I morgon är sista dagen, sedan är sommaren min att göra vad jag vill med i fem veckor :)

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra att du har kunnat trappa ned på jobbet. Nu har du bara ett par timmar kvar tills du går på din ledighet. Skönt för dig. Testa du på att göra en krans. Det är inte så avancerat. Inte den sorten som jag har gjort i alla fall ;)
      Kram

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.