"Man tager vad man haver"- principen

Jag gillar att använda mig av det som finns i min närhet 
och helst så vill jag använda det på ett sätt som det inte var meningen från början.
Oftast så ligger det saker som bara väntar på att jag ska komma på något roligt sätt att använda dem på. Det gäller bara att "gömma " dem så inte U kör dem till tippen....;)


Var det i höstas eller i våras som jag tog hand om Murgrönan? Jag kommer inte ihåg men när vi grävde upp den vid dammen så satte jag några av dem i en kruka. Spaljé sattes dit och sedan fick den stå. Ja, den stod i ett hörn i trädgården över vintern. På så sätt kom jag på att det var i höstas som jag planterade dem.
Ibland kommer svaret bara så där . Helt plötsligt :)


Det kändes som att jag hade satt den i skamvrån. Jag har inte ägnat en sekund åt den sedan planteringen men den hade klarat sig bra på egen hand. Murgröna är ju rätt så kända för att vara "självständiga" eller skall jag säga; lättskötta ?


 Med mitt dåliga samvete gnagande (ta det inte så allvarligt) så ägnade jag mig en stund åt den. Tog slingorna som spretade i väg, petade in dem en efter en så de fyllde spaljén.
Sedan tog jag ljusslingan som tidigare låg i ljuslyktan och snodde runt.
  




Dessa ljusslingor som på ett enkelt sätt lyser upp ens trädgård.
Underbart, enkelt :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vilken bra idé! Varför inte ta och använda ljusslingorna även nu. Det börjar ju redan bli mörkare om kvällarna, så varför inte ta och lysa upp ett mörkt hörn i trädgården med en ljusslinga. Ska genast plocka fram en ur jullådan och sätta upp.

    Tack för tipset :)
    /Birgitta

    SvaraRadera
  2. Fint! Vi är så kvällströtta så ännu så länge är det ljust när vi kryper till kojs. Men det kommer garanterat andra tider.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.