Har ni också monster i trädgården?


2016 kommer bli det året som man 
kommer att minnas hur Poke´mon satte våra barn, ungdomar i rörelse. 
Ja, vuxna också :)


Tänk att ett spel kan engagera så många människor.
 Unga som gamla och oavsett de spelar eller ej.

Om det nu är någon som har missat detta fenomenet eller vill veta hur det går till, så är jag inte rätt person att svara på det, eftersom jag själv inte spelar.
 Jag ger er istället en länk där ni kan läsa om Poke´mon Go.


Vår son är en av alla som sitter många timmar framför datorn när han är ledig,
Det har minskat sedan han började arbeta men nu på semestern så har det blivit en del timmar där igen. Jag förstår honom.Jag tycker ju själv om att sitta vid datorn och jag vet att timmarna bara flyger iväg när man sitter där.
Jag redigerar bilder, bloggar m.m medans han spelar spel och snackar med kompisar.
Kompisar som också sitter mestadels framför sin burk. De gör samma sak men på varsitt håll
Att umgås i det verkliga livet har inte funnits någon orsak till att göra men nu gör det de.

.
A åker in till stan för att träffar kompisar som också spelar.De träffas på olika PokéStops
Helt plötsligen så ses de IRL (In Real Life , i verkliga livet).
Jag ser inget negativt i det men jag vet att det som vanligt finns de som gör det. Tur att vi får tycka olika .

Jag bad sonen kolla om vi hade några Poke´mons i trädgården och han lyckades fånga ett par på bild.Har ni koll på om ni har några monster i er trädgård? ;)

Ha det bäst!






Kommentarer

  1. Makalöst spelfenomen! Än så länge har jag inte haft några monsterjägare o trädgården.
    Allt gott
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.