Namnbyte

När jag växte upp så ville jag byta mitt namn. Jag ville inte heta Sylvia. Ingen annan gjorde det och när man är i tonåren så vill man vara som andra, inte sticka ut. Det förväntas på något sätt att man ska vara som alla andra..
Det gick så långt att blanketter skickades efter men när jag satt där, med pennan i handen så visste jag inte vad jag ville heta istället. Maria, Anna... ? Det slutade med att blanketterna åkte i soptippen och jag behöll mitt namn, vilket jag är glad för nu, att jag gjorde. Varför skall man vara som alla andra? Jag gillar att "sticka ut" :)

 

Jag behöll mitt namn men Gångrabatten får det inte. Det namnet låter inget vidare enligt mig.


Något nytt namn har varit svårt att komma på. Jag har bett er som läser bloggen om hjälp, vänner, familj men inget förslag har kommit fram. I Fredags däremot, under sommarfesten så kom ett förslag fram som jag kände var helt okej. Ett namn som beskriver dess funktion...


Rabatten ligger mitt i gräsmattan på vår framsida och i rabatten så finns det en gång som delar sig.
Här går vi när vi vill gå till Pussenästet eller mot växthuset. Det är lite närmre att gå här över, vi genar..
Så nu får Gångrabatten heta Genvägen i stället :)

Ännu en del av vår trädgård är namngiven. Det underlättar med namn så man vet vart U eller jag är. Nu kan man säga att jag rensar ogräs i Genvägen. Nu är det så att det går inte å missa om någon är där eftersom rabatten ligger mitt på gräsmattan.
Värre var det med Pussenästet. Jag vet inte hu lång tid det tog innan barnen hittade oss när vi sa till dem att vi var där :)

Det kan vara knepigt med namn och det på olika sätt :)

Snart beger vi oss över bron till Öland. Vi ska ta med oss en kaffe korg och njuta av naturen och det vackra vädret. Dottern gör sin första dag på sitt kommande sommarjobb och vi har lovat att hämta henne i Borgholm där hon ska jobba. Så då passar vi på att njuta av det som ön bjuder på .

Jag hoppas att er Söndag blir precis så som ni vill att den skall bli.

Ha det bäst!



Kommentarer