Man får icke stjäla... men det gäller inte trädgårds idéer :)

 Jag älskar att få uppleva andras trädgårdar. 
Att få stjäla deras idéer och göra om dem till mina egna :)


Det var ett tag sedan som vi besökte våra vänner och deras trädgård. 
Livet har kommit emellan med jobb och allt annat som det innehåller men igår fick vi äntligen möjligheten att ses :)


Det hade hänt en hel del i deras trädgård sedan vi var där senast.
En ny damm till exempel var nu uppbyggd och det fanns en hel det söta små fiskar där i :)



Och vart vi än gick i trädgården fick jag huvudet fullt av idéer som jag kommer ta med mig och göra på ett eller annat sätt i vår egna trädgård. Kopparna, stolen.. ett Persiko träd vill jag ha.



Dammen som de hade sedan tidigare  är ännu kvar men nu står det ett lusthus där bredvid som de kan sitta i och njuta av kvällens sista solstrålar.
De har fått till en mysig plats som är omgärdad av grus med snygga trampstenar i.
Helt i min smak :)



Timmarna flög i väg snabbt när vi satt/vandrade runt i deras trädgård. precis som det gör när man har det trevligt.
Till sist var det dags att bege sig hemåt och när jag satt i satt där i bilen så skrev jag ned allt som jag behöver köpa hem.
"En säck med fin betong, armeringspinnar , muggar, färg, virkade dukar..."

Det verkar som att min semester kommer gå i kreativitetens tecken i år .
Tack för en härlig o inspirerande eftermiddag :)

Ha det bäst!


Kommentarer