Dagen efter.

Känner mig lite seg idag
Seg men lycklig. Kvällen igår med mina kollegor blev en kväll att minnas länge. 
Vi grillade, skrattade och pratade länge. Så otroligt skönt att träffas utanför jobbet. Skönt och nödvändigt.


 Vaknade upp till skinande sol. Den bestämde sig lite senare att gå i moln och jag högg tag i kameran för att föreviga Clematis som har slagit ut under natten.



Jag hann precis innan himlen öppnade sig och ett välbehövligt regn kom.

Rouge Cardinal
Rouge Cardinal , den enda av dessa tre som jag har namn på, växer i gångrabatten.
Gångrabatten som jag har försökt hitta ett nytt namn till. Jag har bett er om råd men igår kom en kollega på ett bra namn som jag känner är passande. Så i morgon blir det namnbyte :)

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Roligt att träffas utanför jobbet ibland, det kan behövas för sammanhållningen.
    SKönt med regn!
    Ja, framvöer skall även vi har värme i vår balja, skall bli mysigt att sitta där när det är snö och stjärnklart! ;) Men framförallt har jag nog den till att svalka mig, är ju så varm av mig nuförtiden (kan det va åldern månne...;) )

    Kram Gunilla

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen jätte viktigt att träffas utanför jobbet. Jag fick höra hur mycket det betydde. Mer än vad jag trodde.

      Radera
  2. Klematisblommor är så vackra! En av mina har slagit ut, jag njuter den extra mycket eftersom de är nyplanterade plantor, så jag tror inte det blir så många blommor på dem första året.
    Fin blogg förresten :-).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul och höra att du gillar bloggen! Det gör mig glad :)
      Njut av dina blommor. Förhoppningsvis är de än fler nästa år

      Radera
  3. Vi såg de svarta molnen på håll och fick bara ungefär 10 droppar. Jag har några enstaka clematisblommor men det går inte att jämföra med dina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att i har fått lite mer än 10 droppar nu. Så välbehövligt med regn men i morgon får det gärna vara lite uppehåll :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.