Vårens första!


Äntligen Fredaaaag!
 Hur lång har inte denna vecka känts? Eller är det bara jag som känner så? De (vilka vet jag inte) måste ha lagt till , minst en dag eller två..
Ja ja, nu är den äntligen här ( Fredagen) och det är dags för ett nytt tema på Blommig Fredag. Som ni kanske förstår så är temat; Vårens första !


Vårens första... 


.. Fjäril,..


..skogspromenad,...


.... Tussilago,...


... Vitsippa,....


.... grillning och..


... blomkruka är gjorda !

Våren är här och jag njuter trots allergi och i morgon så hoppas jag att SMHI har spått fel. De säger att det ska bli regn men jag vill inte ha det. Jo, regn vill jag egentligen ha eftersom det är så torrt men snälla, inte imorgon..
Vi ska ju "våra" här hemma. Det innebär att vi får hjälp i trädgården av U:s syster och man. Vi har en del inplanerat som vi önskar hjälp med men för att fixa en del av det så måste lastbilen komma som skall leverera..... Nja, den bjuder jag er inte på. Inte ännu i alla fall ;)

Vill ni som jag kika in på andras tolkningar av veckans tema så kikar ni in på bloggen 

Ha det bäst!






Kommentarer

  1. Vilka underbara vårbilder!
    Ha en riktigt fin helg!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Håller med dig, det kan vänta med regnet, nu vill man vara ute i trädgården.
    Hoppas på en solig helg!
    Marika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi får hålla tummarna så vi får en solig helg :)

      Radera
  3. Så snygg bild den där med skogspromenaden! Själv ser jag fram emot första grillningen. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Mmm... grilla. Så gott!
    Trevlig fredag!

    SvaraRadera
  5. Nu blev jag nyfiken!! Härliga vårbilder, de första är ju allra härligast. Kram Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Antar att det är leveransen som gör dig nyfiken. Kan meddela att den har kommit nu :)

      Radera
  6. Hallå där!
    Å vilka fina vårtecken!
    Tack för ditt tips ♥ vi har kollat allt...
    Det är bara linern kvar att undersöka lite mer grundligt...hua hua... det komemr bli KALLT..;)
    Kram o ha en fin helg!
    Katarina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lider med er. Ni får införskaffa en våtdräkt. Brr

      Radera
  7. Ja men du precis så är våren även för mig jag njuter för fullt.
    ha det gott i helgen
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Njuta av stunden måste vi ta oss tid till.
      Önskar dig en skön helg :)

      Radera
  8. Ja men visst kunde väl regnet hålla sig till nätter och arbetsdagar. Själv har vi nu grillat i småduggandet. Mest för att ingen ville laga mat med pannor och grytor eftersom diskmaskinen har lagt av... slappt och slött jag vet, men rätt mysigt där ute under paraplyet.
    Ha en fin helg /Lotta

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.