Oktober förra året började vi med "projekt baksidan". Ett projekt som tog lite längre tid än det var tänkt men nu är vi nästan klara men i det stora hela så är det klart. Tji hoo!
Det har varit en lång resa som egentligen började redan 2009..

 25 Oktober 2015. Då fann ni denna bild på bloggen. Det var då vi körde igång men det är först nu,ca 6 månader senare som jag inte längre skäms över vår baksida. Kika gärna in här så kan ni läsa mer om vår baksida. Vill ni inte göra det nu så får ni se ett par collage på hur sidan har förändrats sedan 2009

Gjorde ett försök med att dela av genomfartsleden med hjälp av en båge. Ett litet kryddland fick också plats. 
Gräsmattan var ännu kvar men..
 
.. 2012 grävdes de bort och Silverarv sattes dit med tanke om att det skulle bli en silvergrå matta..
Det blev i stället en ogräsmatta så 2015 grävdes baksidan upp igen.
Tiden gick och vi kom ingen vart men helgen som var nu gjorde vi desto mer!


Välkomna in till vår baksida !
 Tyvärr hittade jag inte den bästa före bilden men ni ser hur öppet det blev.
Det är samma yta men nu när ogräs och annat är borta så upplevs den större.

Vi funderar på att lägga dit några av de mindre Ölands stenarna som vi hade vid Smultron stället.
Inte många men några som man kan sätta fötterna på om man känner för att få en fast yta under fötterna. Lite som tramp stenar.
Jag tror även att det kan bli snyggt med något som "bryter av" i gruset. Vad tror ni?
Ni ser vilken skillnad det blev! 
Så skönt att kunna gå här utan att riskera snubbla på plattorna som inte låg i marknivå..
Det grävdes upp en del jord , nu i Lördags och den lades i rabatten som ni ser rakt fram i bild.Rabatten hade sjunkit ihop så jag hade ändå behövt fylla på med jord och i stället för att köpa så använder man sig av det som man har på hemmaplan :)
På dessa bilder så har jag vänt mig om och har Silver päron trädet bakom mig.
 Jag förbluffas var gång när jag ser på bilderna över vilken yta detta område har och att jag har varit dålig på att ta vara på detta  men nu ska det bli ändring på det.

En tanke som jag har haft ett tag gick tyvärr inte att genomföra just nu. Jag hade tänkt mig en permanent torkställning. Ni vet en sådan där "Madicken modell". Två stolpar med linor mellan.
Det gjordes ett antal försök med att banka ned spjuten som stolparna skulle ned i men det tog stopp. Det var sten i vägen så vi får komma på en annan lösning. Antagligen så får vi gjuta.

Det är ännu lite små pyssel kvar att göra och nu så känner jag för att göra det lite mer ombonat på den lilla uteplats som vi har här .
 Baksidan med uteplatsen ligger i Öster läge så det är riktigt skönt att sitta här på morgonen under Vår-Sommar och nu när det är i ordning gjort så kommer vi sitta här än mer .
Frågan är vad jag ska hitta på...? ;)

Ha det bäst!







Kommentarer

  1. Oj, vilket jobb och så fint det blir. Håller med dig om att ytan ser mycket större ut. Jag tittar och letar fästpunkter och du har verkligen fått mer utrymme. Vi har borrat i en del sten som gått i dagen. Man kan hyra prylarna.
    Trampstenar fint och hindrar väl att gruset rör sig, men när man ska kratta och hålla snyggt är de väl ivägen...
    Grattis till din nya hörna!
    /Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.