Jag har inte köpt en endaste vårblomma ännu. Så krukorna här hemma gapar tomma. 
Eftersom jag ska till jobbet snart så blir det inga blomköp denna dag heller men  varför köpa när man kan använda sig av det som man redan har? 


Jag vet inte hur länge som jag har retat mig på denna Påsklilje hobbe. Den står helt fel . Varför har jag inte flyttat på den innan? Mm jag har inget bra svar på det.. Troligen så har jag inte haft lust , helt enkelt men nu är lusten här och då är det lika bra att passa på :)


Jag var osäker på om jag skulle få upp dem utan att kapa av lökarna. Har gjort det misstaget förr men denna gång så gick det bra. Det gäller att gräva tillräckligt djupt. Lökarna kan ligga rätt så djupt ned.



Nu står de vid bubbel baljan och vi kan njuta av dem. När de stod på baksidan så var det knappt någon som såg dem.

Undrar om jag har några fler felplacerade lökar...Jag får gå ut och kika. Det hinner jag innan det är dags att bege sig till jobbet :)

Ha det bäst!

Kommentarer