Jag älskar att komma hem ❤

Om jag hade haft möjligheten så hade jag gått ned och jobbat 50% eller allra helst varit hemma på fulltid.När jag säger att jag skulle kunna vara hemma helt och hållet så får jag oftast höra;" Lite vill du väl ändå jobba? Det blir tråkigt i långa loppet ska du se. Vad ska du hitta på hela dagarna? "
Jag skulle inte ha några problem med att fylla dagarna och skulle jag mot all förmodan ha det så är det så många kurser som jag skulle vilja gå så jag skulle inte ha några problem med att fylla dagarna samt utvecklas.
Nu är inte verkligheten ekonomin sådan att jag kan vara hemma och njuta på fulltid men när jag kommer hem så här tidigt som jag gjorde i dag (lunchtid) så njuter jag till 100 % :)


Kaffe bryggaren sätts på så fort jag kommer innanför dörren. 
Sätter mig en liten , liten stund framför datorn för att skriva dagens inlägg. Det blir inget långt för jag måste ut till växthuset.



Där ute väntar en bytta med Linnés Tagettes som skall skolas om. Jag vet bara inte vart jag ska ställa dem sedan.. Det börjar bli trångt på altanen och jag litar inte på mig själv att ha dem i växthuset. Skulle det bli kallt så kommer jag med all säkerhet ha glömt bort att täcka dem med fiberduk...
Hm, jag måste hitta en plats på altanen till dem..Frågan är bara vart?

 Sedan ska jag.. (Paus; måste hämta kaffe mugg numro två) .. kolla efter lite bilder från vår baksida till veckans inlägg om dess förvandling. Jag kan säga att jag blir ännu förvånad när jag kikar ut i vårt köksfönster och ser hur bra det blev. Känner mig sååå nöjd :)

Jag hoppas att ni har fått en bra start på veckan och att ni inte blåser bort. Här tar vindarna tag i en i vindbyarna men annars så skiner solen.

Ha det bäst!

Kommentarer