Idag säger vi tack och adjö till April månad. En del av oss firar av det ordentligt med att tända bål och samtidigt på detta sätt, hälsa Maj månad välkommen


April har väl varit 
si så där om man tänker rent vädermässigt. Ett par dagar har varit ur sköna men annars så har det mestadels blåst kalla vindar .


Trots detta så har vi redan kommit igång med trädgårds projekten.


Smultronstället till exempel har fått nytt golv och jag har börjat små piffa där ute med krukor, plädar m.m..

Så nu kan ni finna mig sittandes här om kvällarna, njutande av dagens sista solstrålar :)


Den största förändringen som vi har hunnit med är trots allt baksidan, och den fick vi hjälp med.
Ni kan läsa mer om det här men visst blev det bra!



Nu är det riktigt mysigt att sitta här igen och njuta av solens första strålar.


Kärleksstigen håller på att få en pergola som ska bli färdig under Maj. Vi är på god väg så det ska inte vara några problem.

Jag vet inte hur ni kommer ta farväl av April och välkomna Maj men jag kommer tillbringa kvällen med mina pensionärer :)

Njut av dagen, varandra och ha en alldeles underbar Valborg!

Ps Om nu vår käre hans majestät konungen skulle få en sekund över denna dag för att läsa min blogg (hihi) så passar jag på att säga; grattis :) Ds

Kommentarer