Vårdagjämning, Internationella glädje dagen och...

Att det är Vårdagjämning idag vet nog de flesta om men visste ni att det även är Internationella glädje dagen idag också? Jag hade inte en aning om detta och jag vet inte om jag känner att jag gillar alla dessa tema dagar.. De känns påhittade nästan påtvingade.. Det är kanske bara jag som känner så , vad vet jag..
Om man tycker att det är kul/intressant med tema dagar så kan jag rekommendera er att gå in på denna länk så får ni en bra översikt över alla dessa "dagar".

I dagens inlägg så ska jag uppmärksamma två av dagens tre "dagar". 
Jo, ni ser rätt det är tre "dagar" idag. Vårdagjämning, Internationella glädje dagen och Islandshästens dag.
Ja den sistnämnda kommer inte uppmärksammas av mig idag..


Vårdagjämning. 
Ja nu kan man inte säga något annat än att våren är här. 
Vi har haft turen och haft Vår här ett tag och vi har till och med kunnat börja "våra" ute. Medan en del av vårt avlånga land ännu har trädgården täckt med snö.
Det som vi ändå har gemensamt är att nu blir dagarna längre. Solen går upp tidigare och är uppe längre.Sååå härligt :)


Som några av er redan vet så blev jag, så typiskt, sjuk denna helgen när jag har tre dagar ledigt.
Tre dagar. Såg fram emot dessa. "Vara ute i trädgården, spola av trädäck/växthus, plantera om". Nä, så blev det inte.
Vaknade upp med feber och rinnande näsa och hosta på Lördagsmorgonen . Så surt!

Gårdagen gick som ni förstår i sakta mak men idag så har jag faktiskt rensat lite i hallen. 
Kändes så skönt att plocka undan vinterkängor och jackor. Hallen känns redan en aning luftigare trots att det ska tas bort mer kläder men det får jag ta om en stund eller en annan dag..

Internationella glädje dagen.

För ett tag sedan så fick vi på jobbet höra på en föreläsare som heter Christina Stielli.
Föreläsningen handlade om att var och en ansvarar för sin egna arbetsmiljö. Vem ger mig rätt att förpesta min kollegas arbetsmiljö genom att vara tjurig och negativ på jobbet?
Hon berättade för oss om sina egna mindre bra erfarenheter i hennes liv och hon berättade att hon till slut bestämde sig för att hon aldrig mer ville må så dåligt som hon gjorde då. Hon insåg att det är ingen annan som kan ansvara för att hon ska må bra. Ingen annan förutom hon själv.

Föreläsningen satte spår i mig. Den fick mig att vakna upp och jag blev nyfiken på denna människa.
Så jag sökte på nätet om henne och jag hittade henne på Facebook där jag genast "gillade" sidan.
När man "gillar" en sida på Facebook så dyker uppdateringar upp på ens egna sida och en dag så hade hon lagt upp en länk som jag klickade på och den fick mig att må så bra :)

Jag ska avsluta detta inlägg med att dela den länken med er och samtidigt så vill jag tacka er för era Krya-på-dig hälsningar. De gör mig glad inombords.



Ha det bäst!

Kommentarer