Sten rik, sten kul, sten koll, sten, sten.. vart jag än ser....:)

Igår sken solen på oss mestadels hela dagen. Var inne så lite som möjligt. Hade bara mobilen till hands så de flesta bilderna i dagens inlägg är tagna med den. Kvalitén är därefter..
Idag så har solen ännu inte visat sig. 
Passar därför på att göra ett inlägg nu, sittandes framför den värmande brasan.
Hoppas att solen kommer till oss efter lunch. Hoppas, hoppas...


Tänk vad solen kan få "igång mig". Det är mestadels positivt. Jag får ju en hel del gjort men jag gör oftast lite "för mycket" så min kropp säger i från . Tyvärr så brukar den "skrika" till mig en aningens för sent men igår var jag lyhörd. Så idag var det inga problem att komma upp. Tji hoo :D

Tror nu inte att jag bara satt och rullade tummarna. Nä då jag har skolat om växter. Började i Fredags och fortsatte igår. 
Det är så kul att se hur det växer och att det är jag som har hjälpt dem på traven.

Efter omskolningen så satte jag mig...


.. i sten rabatten.
Vi gjorde ett för dåligt underarbete när vi anlade denna och det får vi lida för nu,
Vi köpte en allt för dålig markduk. Tror att ett tjockt lager med tidningspapper hade fungerat så mycket bättre än denna modell men det största felet var att vi var för snåla med stenen. 
Vi skulle köpt mer men det blev aldrig av så ogräset har levt loppan medan stenen har sjunkit.
Ja ja, gjort är gjort och det är bara att bita i det sura äpplet och göra om, göra rätt. Så nu har jag plockat sten i två dagar. Har kommit halvvägs..
Det tar sin tid att handplocka.. Jo då vi skulle väl kunna ta en spade och "bara" ösa upp men då hade allt ogräs följt med och eftersom stenen ska tillbaks så hade det troligen grott och så hade det varit igång igen. Så nej, det är inget alternativ.
Ett nät över skottkärran hade varit en sak. Då hade det silat bort det värsta men då hade jag ju missat alla stenar med hål i ;)
I ärlighetens namn så har det inte varit så plågsamt. Jag har suttit på arslet i solen . Hur hemskt är det på en skalan 1-10 ? Och ni som följer mig på Instagram vet att jag har fått riktig go dricka serverad under arbetets gång. Så det har verkligen inte gått någon nöd på mig :)


Medan jag har sorterat sten så har U fortsatt med jobbet vid Smultronstället. Rabatten ska få en lite annan form så stenarna ska flyttas ut en bit. 
Förhoppningsvis är solen framme när vi kommer hem i eftermiddag efter att ha lunchat hos mina föräldrar. Så han kan flytta ett par innan fotbollen börjar..
Fråga inte mig vilka som spelar. Jag har inte en aning. Jag vet bara att jag kommer att sorterar sten om solen är framme. Det är så mycket roligare... :)

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. VIlken härlig helg du har haft, skönt att vara ute och jobba, och sätta näsan mot solen en stund! Här har det mest varit mulet, och råkallt på nåt sätt, så än lyser trädgårdsarbetet med sin frånvaro...

    Önskar dig en fin vecka!
    Gunilla

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.