Nästan klart, nu är det bara...

Jag har inte gjort många knop denna helgen. En envis förkylning har tagit greppet om min kropp men min underbara U har jobbat desto mer i trädgården.

När grannen kom förbi så "beklagade han sig" över att inte ha någon fritid, att han hade "piskan " över sig;) 
Jag har undrat ett tag varför några grannar har kommit över och sagt till mig att det är synd om U. Nu vet jag varför.. 
U berättar inte för dem att han gillar det att han frågar vad jag vill att han ska hjälpa till med. Ja ja, jag låter honom hålla på. Det kan inte vara lätt när man inte är redo för att "komma ur garderoben" vill/kan erkänna att man har drabbats av "trädgårds beroendet". Det verkar vara lättare för kvinnor att prata om det... ;)

     

 I ett tidigare inlägg så berättade jag lite om vårt Smultronställe, om hur det har ändrats under åren som vi har bott här. 
Jag berättade även att nu var det dags för ännu en förvandling(det inlägget kan ni läsa här om ni vill).

Vi eller rättare sagt jag ville få bort den där (enligt mig) jobbiga hörnan mot gräsmattan, Samt få större utrymme vid uteplatsen som vi har där innanför rabatten.
Så efter lite tankeverksamhet så kom jag fram till att det är ju "bara" att flytta ut kanten och göra vinkeln på insidan i stället.



Dessa bilder är tagna när jag står på vår inglasade altan. Där har vi trägolv och U har länge velat byta ut Ölands stenen som har legat här på uteplatsen till trägolv och nu får han chansen och göra det. Båda blir glada och när väl dammen börjar närmar sig att bli klar så skall Ölands stenen användas där. 

Det är som vanligt lite "havet stormar" hos oss. Det som flyttas från ett ställe används på något annat ställe och det som är där skall någon annanstans i trädgården och så vidare och så vidare...
Vi återanvänder det mesta. Nackdelen är att det blir "stökigt" under tiden men till slut så blir det bra:)


U jobbade på bra i helgen och igår blev själva rabatten klar och det kändes med en gång att det blev luftigare och att uteplatsen blir mer rymlig och jag vet redan vad som skall stå i hörnan.... mm , golvet måste dit först och det hinner vi inte börja på förrän till helgen så min ..... som ska stå där får allt stå kvar på altanen tills det är klart.

Planteringen i denna rabatt kommer att bli spännande och följa... 
Allt har bara flyttats runt, provisoriskt. Jag har inte haft orken och plantera så jag har sagt till U att bara "peta ned det " så det överlever...
Jag får flytta på växterna efter hand som de kommer upp.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Blir ju jättebra med nya muren och så skönt att vara ute i god tid med projekten. Här står det still just nu.
    Allt gott och glad påsk
    /Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mmmm det är alltid skönt att vara ute i god tid om något oförutsett händer.
      Önskar dig också en glad Påsk :)

      Radera
  2. Har läst böckerna om Bob. Man kan bara förundras hur en liten katt kan ta över ens liv. Här är det våran katt Alma som styr. Försöker att övertala mig själv att så icke är fallet. Men kommer gång på gång på mig själv att jo. det är hon som regerar. Krya på dig! Det är snart fullt ös i trädgården. 😀

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo du,vi är katternas alldeles egna betjänter ;)
      Tack för din krya på dig hälsning. Jag gör mitt bästa. Ha en fin Påsk helg

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.