Vårtecken ❤

 Jag känner mig smått lurad..


Solen skiner utanför fönstret och det ser riktigt skönt ute. 
Jag tar på mig koftan, stoppar i fötterna i Foppa tofflorna och hugger tag i kameran och går ut. 
Det första som möter mig är fåglarnas kvitter. Härligt!


Jag går till baksidan och sätter mig på huk och viker undan Lagerhäggens blad och där ser jag att Snödropparna har kommit upp. Inget som man ser om man inte vet att de är där och böjer sig ned. Knasigt kan jag tycka.

Så förra året  tog jag en liten hobbe här i från och satte någon annanstans i trädgården där det skulle vara lättare att se dem men nu har jag glömt bort vart... Minnet är bra men kort.. :)


Under Avenboks häcken kommer det också upp knoppar. Krokus? 
Får komma ihåg att flytta på dem innan gruset läggs på här. Påminnelse till mig själv..

Rönnsumaken har nya ludna skott, Havtornet har fått guldfärgade knoppar och Ormhasseln är också på "G".


Efter att bara ha varit ute en liten stund så känner jag att jag blev lurad när jag var inomhus och tittade ut.Det var inte alls så skönt som jag tyckte att det såg ut.
Jag drog koftan runt mig lite hårdare. Ett varv runt hus ska jag i alla fall innan jag går in.
Kikade till Julrosorna för att se om de hade slagit ut men de hade de inte. Tycker de också att det är lite för kallt ännu?


Brr!
Nä, nu tänker jag hålla mig inomhus tills det är dags för kvällsjobb. 
Trädgårdstidningen som kom i Fredag ligger näst intill orörd. Det måste jag göra något åt, eller hur? 

Önskar er en fortsatt skön Söndag.

Ha det bäst!


Kommentarer