Nya fynd är gjorda :)


För ett tag sedan fick jag se på Facebook att en ny (för mig i alla fall) loppis hade öppnat.
Bilderna som hon hade lagt ut på sidan fick mig att bli nyfiken, så idag åkte vi dit.


Solen sken på oss i morse men när vi gav oss iväg så mulnade det på mer och mer..
När vi klev ur bilen i Tvärskog så var det allt annat än skönt.

Vi drog jackorna tätt runt oss och så klev vi in i lokalen där loppisen var.

Vi möttes av ett eldorado av saker. Nytt och gammalt samsades på bord, hyllor med mera.
När jag kommer in på loppisar så tar det ett par minuter innan jag ser alla saker. Först är det bara kaos för mina ögon men efter ett tag så ser man de där guldkornen.

Hon som har stället hälsade oss välkomna och berättade att de höll på febrilt för att få ordning på stället så det skulle bli mer överskådligt.

VI gick runt och det slutade med att vi kom, ut med en påse med fynd prylar. Ljuslyktor (självklart när jag har U med mig, Han älskar ljuslyktor), bok, gjut järns fågel, prismor och ett litet "fat".
Det fanns hur mycket som helst här och vi kommer med all säkerhet åka hit igen :)


När vi kom hem tog vi ett städ tag och tände våra nya lyktor. Vi ska fortsätta plocka här hemma. Hade tänkt hänga upp prismorna på altanen men det lockar inte längre...

Sätt gärna på ljudet :)

Regn, blåst, snö om vart annat... så allt annat än skönt. Prismorna får vänta.

Det får bli ett städ ryck till  sedan blir det film mys. Trädgårds pyssel är verkligen inget som lockar när det är så här.

Vad hittar ni på en dag som denna ?

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Trevlig med loppisbesök och fina fynd gjorde du.
    Här har vi faktiskt beskurit ett äppelträd i snöstorm. Känner lite panik över att få det gjort medan marken är frusen. Lyckades ändå trampa ner ett gäng vintergäck.
    Allt gott
    Anette

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.