Månadens bilder: Februari 2016

Februari är här och vi närmar oss våren sakta men säkert :)


Februari började med ledig dag för min del.

Solen var framme en kort stund på förmiddagen medans jag satt hos tandläkaren och inte hade möjlighet att fotografera. Så typiskt, och när jag kom hem så var den borta igen så dagens bilder blev inte så "inspirerande" precis.


Som ni ser så är snön borta hos oss nu och gräsmattan ser nästa oförskämt grön ut. 



Även rabatterna börjar grönska men mestadels av de gröna är ogräs som jag egentligen ville sätta igång att rensa bort men jag vet att börjar jag så har jag så svårt att sluta och jag har lite annat som jag måste prioritera idag.


Lökarna som jag satte i höstas har börjat visa sig 



och rosorna visar att de har överlevt vintern :)


Under Korstörne trädet så har..


..Silverarvet börjat sprida sig. Precis så som jag har tänkt mig. Ser fram emot när den täcker hela denna delen och Tulpanerna poppar upp som utrops tecken här och där.


Julrosen `Double Ellen´ red blommar inte ännu men ser ni knoppen som vilar där  nere bland bladen? 


Ormskägget ser fint ut. Köpte det på höstens rea och fick sedan veta att den kan vara knepig att få den att överleva. Jag håller tummarna för att det ska gå vägen. Om ni har några tips till mig om hur den ska skötas så tar jag tacksamt emot dem :)


Om ni vill se växtlistan över denna rabatt så kikar ni in här och vill ni se hur det hela startade med denna rabatt så kikar ni in här.

Jag ser fram emot nästa månads bilder. Tror att det har hänt en hel del till dess. Vad tror ni?

Ha det bäst!


Kommentarer

  1. Det är egentligen en riktigt härlig tid nu. Talgoxarna sjunger och små, spännande,gröna strån börjar sticka upp lite här och var om man tittar noga.
    Kram /Kerstin

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig men om jag fick önska så vore jag glad om det blåste lite mindre.. :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.