Idag blir det paj ❤

Det hör inte till vanligheten att jag bakar nu för tiden. Tyvärr får jag tillägga för jag tycker att det är kul att baka.

Idag fick jag dock ett litet ryck :)


Det blev inget avancerat men det är så gott!
Jag gillar paj i alla de former. Rabarber paj är nog min favorit men U gillar Äppel paj bäst så det får det bli idag.
Kör bara en enkel smulpaj modell som går snabbt och smidigt

Set går inte åt så många äpplen men de ska skalas och skäras för att sedan...


....lägga dem i en påse med strösocker och kanel. 
Knölar ihop påsen och skakar runt så de täcks runt om av detta.


Smörjer formen , lägger i frukten. Lyxar till det idag med att ringla över lite Honung innan formen åker in i ugnen för en lite stund så äpplena får suga i sig de gottiga innan resten ska på.
Efter ca 10 min så tar jag ut den och lägger på smul degen och sedan in igen i ugnen ca 20 min. Man får hålla lite koll så den inte blir bränd


Mmmm, doften. Underbar!


Som ni ser är receptet enkelt. Man blandar ihop ingredienserna i en skål tills den blir smulig.
Jag brukar dubbla receptet så man får tillräckligt med deg i formen.

Nu ska det vispas vanilj sås och så ska jag se om det finns glass om någon vill ha det till:)

Jag önskar er en fortsatt fin dag!

Kommentarer

  1. I love apples cakes,happy weekend,Patricia

    SvaraRadera
  2. Så smarrigt! Jag tror att jag måste härmas lite :D

    Kram
    Linda

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.