Bad med Chimay ❤



Så som jag har längtat efter denna dag.
En kort dag på jobbet OCH långledig. Välbehövligt och efterlängtad :)


Idag trodde jag inte att jag skulle komma ur sängen när klockan ringde vid fem i morse.
Kroppen kändes extra tung och sängen extra mjuk, varm och lockande...
Kropp och huvud är slut men jag påminde mig om att jag bara hade fyra timmars jobb idag. Det är ju praktiskt taget ingenting.

Det gick lika fort idag på jobbet som det brukar göra så klockan var straxt 11 och jag kunde bege mig hem igen (är barnsligt hemma kär).
  Tji hoo, nu är jag ledig till på Måndag. Känns riktigt bra :)

 När jag satt på bussen hem så funderade jag på vad om jag skulle ta och göra något särskilt dessa dagar. Kom fram snabbt att här ska det bara tas vart efter dagarna, timmarna kommer. Det är så som jag gillar att ha det när jag är ledig. Inga planer. Det brukar bli så att jag sitter sysslolös i slutänden ändå.

När jag öppnade dörren hemma så mötte Chimay upp mig som vanligt. Hon såg lite besvärad ut och så kände jag doften... Det är verkligen inte lätt att ha en hårig rumpa..

Ja hupp, det var bara att förbereda för ett bad. 
Som tur vad så låter hon mig tvätta henne. Inte med någon glädje precis men hon sitter där och ger mig mindre glada blickar..
 Shampoo, balsam sedan sköljas ordentligt. Hon har tålamod min lilla pälsboll 


Sedan är det en stund under hårtorken och med mig borstandes igenom hennes päls.
Det tar en stund att få henne torr men hon låter mig hållas.


Sedan så fixar hon till  det sista i "frisyren" på egen hand framför brasan :)

Var gång som jag badar Chimay så får jag ett sug att ta Baileys med men bara jag ser på honom så ångrar jag mig. Han skulle "döda mig" om jag bara så försökte och skulle jag mot all förmodan lyckas bada honom så skulle han aldrig gå med på hårtorken och det vore inte bra. Han skulle bli som en enda stor tovad hår boll. Jag avstår tills det verkligen behövs.

Nu ska jag ta min efterlängtade kaffe.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Vilken underbart vacker katt du har - jag är allergiker så jag njuter lite på avstånd.
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hon är underbar på många olika sätt.Tur att du kan njuta av henne på avstånd :)

      Radera
  2. Stackars fina kissen. Tvätt i rumpan uppskattas inte heller av mina hundar, men de står ut:)

    Tack för din kommentar hos mig. Nu kunde ju jag hitta till dig:). Ska surfa runt nu och se hur du har det i din trädgård.

    Ha en riktigt skön helg!
    Maria

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att du hittade hit. Hoppas att du besöker mig fler gånger ;)
      Önskar dig också en riktigt skön helg

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.