Igår packade vi ihop kameraväskan och åkte över bron till Öland.


 Målet var Östra sidan, Bläsinge hamn närmre bestämt. Jag ville dit för jag hade ett par teman på fotoutmaningen (se  här) som jag misstänkte att jag kunde fota här. Plus att jag gillar verkligen känslan som jag får när jag kommer dit. Lugn.

Så fort vi klev ur bilen så hörde jag ett jamande. Hamn missen kom och mötte oss och var väldigt villig för lite kelande. Han visade oss sina domäner i hamnen och vi fotade rätt så mycket men vinden var KALL så vi var inte där så länge.


Så när vi var klara där satte vi oss i bilen och åkte bara en liten bit söderut och där var det , hur konstigt än låter, lite varmare, skönare. Solen värmde våra kalla ansikten. Så skönt!

Sammanlagt var vi iväg i nästan fyra timmar men de timmarna flög verkligen iväg. Jag är så glad att U gillar det lika mycket som jag att åka iväg, fotografera och mysa :)

Idag blir det ännu en tur till ön men nu ska vi dit för att fika hos Svärföräldrarna som är på besök.
Har ni några planer eller ska ni ta dagen som den kommer ?
Hur eller hur...

Ha det bäst!

PS Om ni vill kika in på hur jag tar mig ann fotoutmaningen så kan ni kika in på min fotoblogg. Länken dit får ni här DS



Kommentarer

  1. Oj vilka fina bilder! Tack för gullig kommentar på min blogg! Jättekul om du kommer på öppen trädgård:)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.