Tittar tillbaka på året som har varit.Del:4

Så nu är det dags för den sista återblickarna på året som har gått,
Nu är det Oktober-December som vi kikar närmre på :)


I början av Oktober så blommade ännu denna Rosenskära. Kylan hade ännu inte kommit,


Jag får inte ens en liten uns smak av höst när jag ser denna bild från början av Oktober. Trädgården är frodig, gräset växer..

Rosen Èden´

En av mina favorit rosor blommade länge och jag tillät mig att plocka in bukett efter bukett :)


I mitten av Oktober bjöd Vildvinet oss på sin show. Underbar röd färg mot clematisen Miss Batemans överblommade blommor. En härlig kombo, tycker jag :)


Vin rankorna levererade. Allra helst den som vi ha på friland bredvid spa badet.


Vi påbörjade projekt baksidan. Det var meningen att det skulle bli klart innan vintern men så blev det inte.. Kika in här om ni vill läsa mer om detta :)


November började mindre bra.
  Skrållis lämnade oss och återförenades med sin vän Båtis. Otroligt jobbigt att förlora två katter på så kort tid..
Jag hoppas att de har det bra och käkar makrill var dag.


Det varnades för stormen Freja men hon passerade oss utan större skada. Hon hjälpte till att få ned de sista löven. Söderut så var det dock andra som hon var mindre snäll emot.. Jag gillar verkligen inte när det stormar. Stormen får mig att känna mig liten. Man kan inte göra något. Bara låta det "hända"..


Svärfar hjälpte oss att få (H)julen till vår altan. Lite tidigare än väntat men helt ok. Tänk vad lite fantasi kan "ställa till det" ;)

Ett av inläggen i November månad hade " Runda, mjuka former" som överskrift. Kommer ni ihåg vad det handlade om? Kika in här om ni vill uppdatera er.

I slutet av November kom en ny storm. Stormen Gorm. Han missade oss INTE. Jag tror inte att jag sov en blund den natten.
Jag vågade knappt kika i trädgården dagen efter för att se vad han hade ställt till med. Otroligt nog så var det ingen större skada skedd hos oss. Så tacksam!


Ja ni.
Så här såg det ut i början på denna månaden. Gräset var ännu grönt. Trots att December månad var här..


I mitten av December blev det dock par kyligare dagar. En av dem var helt underbar med frost och sol :)


Julen firade vi som vi brukar. Började med ett dopp i "bad baljan" utomhus. Trist att titta ut över en grå-grön trädgård. Saknade snön..
Frukosten intogs hos mina föräldrar. De kom sedan senare till oss för middag, julklapps öppning m.m.
I år var även M:s pojkvän med oss. Trevligt men "annorlunda". Det blev så tydligt när han kom hit att barnen har blivit stora. De är inte små barn längre. Snart har de flyttat ut..

Hur är det med er?Brukar ni ge nyårs löften?Brukar ni lyckas hålla dem? Eller är de till för att brytas?

Jag ger inga nyårs löften men jag kommer fortsätta "öva " som jag gör var dag.
 Jag fortsätter öva på att vara lyhörd mot mig själv och mot andra. Jag fortsätter att öva på att göra något var dag som förgyller vardagen både för andra och mot mig själv

 Jag fortsätter att göra så gott jag kan och övar på att vara nöjd med det .
Någon mer som behöver öva på det?




Avslutar dagens inlägg med att önskar er ett riktigt gott nytt år och tack för era besök och avtryck som ni har lämnat här. De inspirerar och motiverar mig att fortsätta :)

Jag ser fram emot att dela 2016 med er.

Ha det bäst!


Ps Vill ni kika in på de andra återblickarna så klicka in här och här och här :) DS

Kommentarer

  1. Visst har det varit ett händelserikt år. Inte minst med alla stormar.
    Gott nytt till dig också!
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja hua :( Hoppas att stormarna håller sig borta..

      Radera
  2. Det var allt en rätt fin höst!Rosenskäran är ljuvlig! Nyårslöften och nyårslöften....jag sätter upp mål för året vid den här tiden. För mig själv och för mitt företag. Blir en variant av nyårslöften.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, mål och nyårsafton är ju samma sak. Jag hoppas att du får dem uppfyllda :)

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.