Tittar tillbaka på året som har varit. Del:3



Juli-September. 
Den mest intensiva(?) perioden i trädgården OCH livet. Trädgården är i sitt allra vackraste "tillstånd" och vi hade vår  semester som vi ville utnyttja till fullo men ändå inte i något stressig tillstånd...
Som ni kanske förstår så var/är det svårt att ge några korta återblickar denna gång. Hoppas att ni står ut.. :)




Juli.
Rosorna blommade för fullt. Det var inte någon sort som visade att de inte trivdes. Nä alla var de som vackrast och jag plockade in bukett efter bukett. Vardags lyx när det är som bäst.


I början av Juli så  var det några dagar som var varma. Vi tog det (o)kloka beslutet att sätta oss i bilen med trasig aircondition och åka till Blekinge. Termometern visade+30 så ni kan förstå att vi kände oss kokta mer eller mindre hela dagen.
Vi hade trots värmen en härlig dag med fina, trevliga besök på plantskolor och caféer. Kika in här så kan ni läsa mer om vår resa.

Älskade Båtis
Juli var inte bara trevlig. Nä en av mina värsta dagar inföll  här..
Den 14 Juli så tvingades vi att ta det svåra beslutet att låta Båtis somna in...
Han var "min" kisse. Han följde mig vart jag än gick och han betydde väldigt mycket för mig.
Saknade efter honom är fortfarande stor.


I Juli var det dags för semester och den var välbehövlig som den alltid är.
Vi hade inga planer till och börja med. Tog dagen som den kom. Badade, gick och kollade på bland annat sandskulptur festivalen m.m


Sedan beslutade vi oss för att ta husvagnen till Skåne. Vi besökte många mysiga ställen. Kika in här och här och här om ni vill veta vilka ställen som vi besökte :)


Månadens bild/er i Augusti visar hur trädgården har blivit lummig. Precis så som jag vill ha den. När vi satt där i Pussenästet så syntes vi knappt .
Äppelträdet, rosen The Fairy, Malva, Liljorna ja allt bara välvde över. Underbart!



U och jag fick bara två veckor ihop. Så när han var på jobbet pysslade jag på hemmaplan och fogade bland annat gången vid spa badet.
Den lilla gång snutten gjorde stor skillnad. Både utseendemässigt och rent praktiskt. Ibland behövs det inte så mycket för att det ska bli så mycket bättre;)


Vid spa badet så finns årets favorit plats. Solsidan. Här satt vi så ofta som vi bara kunde. Önskan om att sätta upp en markis här är stor. Det kan nämligen bli väldigt varmt här eftersom den här platsen ligger i söder läge.
Får se när/om det kommer upp någon.

I slutet av Juli blev jag kär igen. Kommer ni håg min förälskelse i fönstertvätten som jag skrev om i del 2 ? Det här var en liknande förälskelse.. Vill ni se vad det jag blev kär i? Kika här :)


I slutet av månaden nämnde U att han ville ha in mer blommor i trädgården. Men vart? Blev min fråga. Alla rabatterna var så fulla att det knappt fick plats något ogräs (önsketänkande) .

Jag gjorde som jag brukar när jag får trädgårds idéer. Jag använde mig av vattenslang och hink... Ja vad som hände sedan får ni se här..


Växtlista på Gångrabatten
September månad blev månaden som vi fokuserade på att få Gångrabatten klar, Kändes skönt att kunna göra den helt färdig med de växter som jag ville ha, Många tog jag från andra rabatter men några nya kompisar blev det också. Kika här så ser ni alla inlägg om denna rabatt


Den 24 September fick vi en ny familje medlem. Nana Be som sedermera fick namnet Chimay


Avslutar dagens inlägg med denna bild som jag tog i slutet av September.
Nu är det bara ett inlägg till med årets återblickar .

Ha det bäst!


PSHär finner ni  Del 1 och Del 2 DS

Kommentarer