Plastgran i all ära..


Det är verkligen inget fel med plastgran. Vi har två stycken. De är verkligen verklighetstrogna nu för tiden. Både till utseende och till "beteende". De barrar  :)

Finns dock något som de inte har som vanliga hederliga granar har och då menar jag inte alla insekter som följer med. 
Jag är ute efter doften. Doften av gran är underbar och den vill jag gärna ha in på något sätt och då blir det att bege sig ut och plocka gran.


I år fick U plocka själv och han fann två granar. 
Den som var snyggast har nu hamnat i hallen på skohyllan med ett par röda stjärnor i .
Tänk att så lite behövs för att julkänslan skall infinna sig.


Chimay och Baileys var snabba på att inspektera. Det verkar som att det blev godkänt :)

Den andra hamnade på altanen. Bilder på den kommer så småningom-

Nu väntar soffan på mig. En välbehövlig paus innan det ännu mer välbehövliga varma badet utomhus väntar. Min kropp har haft "måbravarannandag" period nu men men så är det. Ska inte klaga. Jag har i alla fall möjligheten till varma bad på hemma plan. Är glad att det funkar på värken.

Fortsätt njut av helgen och av fjärde advent.

Ha det bäst!

Kommentarer

  1. Doften av gran kan man inte vara utan.
    Har aldrig testat plastgran utan har haft andra alternativ i stället som tallris tex.
    Ha det gott
    Annika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så att man bara vill ha in gran doften. Den är ju underbar. Hör liksom till julen.
      Tallkvistar kommer att komma in här i morgon :)

      Radera
  2. Så härligt det låter att eventuellt dra igång poolen. Hur lång tid tar det att få "badbar" temperatur på vattnet? Hoppas att kroppen mår bra hela julen.

    Kram
    Linda

    SvaraRadera
    Svar
    1. Härligt men lite smått galet. Hur lång tid det tar till den är "badbar" beror på hur tjock hudad man är men den behöver antagligen ett par dagar men OM nu han drar i gång den så lär jag INTE bada i alla fall ;)

      Radera
  3. Nja, plastgran är nog inte min grej men doft av kåda och ris vill man inte vara utan. Har haft både en och tall istället för gran ibland.
    Så jättesöt den lilla är.
    Ha det så gott och God Jul
    Anette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tur att det finns valmöjligheter eller så gör man som jag och kör både ock ;)
      Önskar dig också en riktigt god jul

      Radera

Skicka en kommentar

När jag läser era kommentarer så värmer det ända in i hjärteroten.
Jag svarar på era kommentarer så snart jag kan.


Om ni inte har en egen blogg och vill lämna en kommentar så går det bra. Välj bara profilen anonym innan ni klickar på publicera knappen.