"Strutsägg"

De som känner mig vet att när jag säger strutsägg så är jag sur, rent ut av.. arg!

Ni som inte känner mig har säkert ett stort frågetecken över era huvuden. Jag kanske ska förklara mig så ni inte tror att jag är hel tokig . För er som känner mig, scrolla förbi ;)

För att göra historien kort om hur ordet strutsägg  blev en "svordom" så var det när barnen var små eller rättare sagt när vi fick sonen A som jag bestämde mig för att jag inte skulle svära i närheten av honom. Inte skulle det vara jag som skulle lära honom svordomar men jag måste kunna ge uttryck för min ilska på något sätt...

Vet egentligen inte hur det gick till men ordet strutsägg bara hoppade ur min mun vid  i ett argt tillfälle och det har nu hängt med i si så där 19 år. Har andra lustiga uttryck som kan komma ur min mun när jag är ännu argare. Tänker inte berätta dem för er men ni som känner mig vet vilka ord jag menar.. ;)
Så nu svär inte mina barn alls.  Jo då,det gör de och jag med i bland. Jag försökte i alla fall :)


Nu var det inte det här som jag skulle berätta om idag men det kommer många strutsägg "farande ur min mun" vid den här tiden på året. Det är nu adventsstjärnorna ska upp och innan man lyckas veckla ut pappers stjärnorna (utan att gå sönder), få ihop dem med så liten glipa som möjligt och sedan få dem att hänga rakt , ja då blir det många strutsägg!

Hur gör ni för att inte slänga hela "skiten" ? 
Jag räknar till 10 mååånga gånger. Vilket är tur för annars hade vi inte fått upp några överhuvud taget eftersom U i regel ger upp så fort han ser dem.

Konsten att få dem att hänga rakt har numera någon människa löst med en liten uppfinning. Jag har inte testat den själv men vad jag förstår efter att ha läst olika inlägg så är den uppskattad och fungerar . Den sätts på sladden och sedan hänger den rakt. Finns att köpa på flera ställen men jag hittade den instruktionsfilm på Clas Ohlssons.



Med detta klipp önskar jag er en fortsatt skön dag. Jag är ännu inte pigg så nu blir det säng läge för mig . Få se om jag hittar något spännande att ladda hem på tv:n.

Ha det bäst!

Kommentarer